Visų šalių besarmatės – vienykitės! Manifestas už ne(re)produktyvų seksą

1971-aisiais serbų režisierius Dušanas Makavejevas filme W. R.: Mysteries of the Organism pareiškė: seksas yra ir politika, ir ekonomika, gyvenimas be dulkinimosi yra nieko vertas, o susilaikymas yra kontr-revoliucinis aktas. Makavejevo filmas, kuris buvo uždraustas tuometėje Jugoslavijoje, yra manifestas už laisvą meilę ir prieš tiek stalinistinę, tiek kapitalistinę kūnų kontrolę. Seksas ir politika jau seniai miega vienoje lovoje, bet galbūt laikas paklausti: koks seksas ir kokia politika?

Kai konservatoriška šeimo-vertybiška retorika ne tik liejasi viešojoje erdvėje, bet ir įsišaknija įstatymų bazėje, nors kas antras reklaminis stendas demonstruoja krūtingus moterų kūnus; kai ši retorika seksą įspraudžia į tikslingumo ir visuotinio naudingumo ribas, bet nesugeba dorotis su perpildytais vaikų namais; kai „šeimos vertybės“ tampa privaloma praktika norint būti visateisiu piliečiu, o lytinis švietimas apsiriboja medicininiais paaiškinimais, kur kas kišama; kai net LGBT politika praranda bet kokį radikalumo prieskonį ir dengiasi „norim būti tokie, kaip visi“ šūkiais, mes sakom: mes nenorim būti tokios, kaip visi – ištvirkėlės besarmatės, vienykitės! Nemotinos ir „netinkamos“ motinos, paleistuvės, nemonogamės, savo malonumus parkuose ir kitose netinkamose vietose randančios, egzhibicionistės, falus mėgstančios lesbietės, dulkinami ir nuo to kaifuojantys hetero vyrai, trans*asmenys, seksą parduodantieji, seksą atiduodantieji ir tuo besimėgaujantys, jūs visos nenaudingosios, jūs visi neeržilai nekamanotieji, ‒ vienykitės ir ginkit savo teisę į neproduktyvų seksą!

Bet kas gi yra produktyvus seksas? Tai tas dievo duotasis ir uždraustasis, skirtas giminei pratęsti ir naudojamas tiek visos populiacijos, tiek paskirų kūnų kontrolei. Tokio sekso retorika moterį sudievina kaip motiną, tradicijų tęsėją ir nacijos grynumo užtikrintoją. Vyrą gi ji įkinko į eržilo-tėvo-duonos pelnytojo pančius (vienintelės šio eržilo išskyros tegali būti pasididžiavimo ašaros ir šventoji sperma, prilygstanti dievų manai). O visi tie, netelpantys į šituos lyčių režimus, tiesiog nustoja egzistuoti. Seksas tokiame diskurse tampa labai kryptinga seksualumo politika, kurios kanonuose aukso raidėmis švyti žodžiai „privalomas heteroseksualumas“ ir imperatyvas „dauginkis (nes Tautai tavęs reikia)“. Tokios tautos vyrai visada stovi kaip mūrai, o tokios tautos moterys yra visada drėgnos ir pasirengusios it šviežiai suarta žemė.

Visos praktikos, kurios potencialiai negali baigtis vaikais arba „natūraliu orgazmu“ (pavyzdžiui, daugelis BDSM ir kitų nebūtinai į orgazmą vedančių praktikų) be didelių skrupulų paženklinamos iškrypimų etikete ir įrašomos į Didžiąją Nuodėmių Knygą. Bet koks ne-hetero ir neproduktyvus seksas apšaukiamas gašlybe ir vaikų tvirkinimu, o jį praktikuojančios – frigidiškomis/nimfomanėmis ir meilės negalinčiomis rasti būsimomis senmergėmis beigi kitokio plauko iškrypėliais. Kai tokios moralės šventas kaplius vis aktyviau purena miegamojo paklodes ir paklusnių piliečių sąmones, pamažu raudamas iš jų visas šventvagiškas mintis apie malonumą, mes kviečiame stoti į kovą už bevaisingumą, už malonumą be (re)produkcijos; už dulkinimąsi, kuris nekartoja klišių; už seksą su iškrypimais ir už meilę be ekonomijos.

Mes nesiūlome produktyvumo politikos pakeisti progreso iliuzijomis. Mūsų „programa“ neturi aiškaus plano ir numatytų tikslų ar garantuotų receptų. Ir net mes esame veikiau „mes“ – nevienalyčiai geidžiantys subjektai, kurių tapatybes kerta keletas skirtingų ir dažnai viena kitai prieštaraujančių kategorijų. „Mes“ eksperimentuojame:

‒ O gal dekonstruojam produktyvumą, a?

Mes stengiamės galvoti apie seksą ne kaip apie vaikučių-pabiručių gamybos procesą, mes vengiame lygties santuoka = sėkmingi santykiai = privaloma monogamija ir šiaušiamės nuo frazės „efektyvus pa(si)tenkinimas“. Mes taip pat kviečiam suabejoti įprastais sekso scenarijais ir privalomais orgazmais, privalomu seksualumu ir kitomis „savaime suprantamomis“ sekso etiketo taisyklėmis.

‒ Dekonstrukcija dekonstrukcijai, bet ar tik nebandai savęs cenzūruoti?

Mūsų politika neatsiejama nuo savianalizės ir savų malonumų kvestionavimo. Bet „asmeniška yra politiška“ neturi virsti vidine prievaizdo figūra, kertančia per pirštus už „nekorektiškas“ fantazijas ir geismus.

‒ Nėra tokios kūno dalies, kurios nebūtų galima de/seksualizuoti.

Kaip „kūnai be organų“ Deleuze’ui ir Guattari, taip seksas be makščių ir varpų: atlipinkim kūno dalis nuo jų užkonservuotų reikšmių! Dulkinkimės rankomis, pažastimis, gyvaplaukiais; apsikabinkim lytimis, krūtimis, prakaito lašais; atraskim seksualius pojūčius, kur jų neieškoma, ir pačius nekalčiausius ten, kur, atrodo, jų ir su žiburiu nerastum.

‒ Mūsų lyties organai nepasako ničnieko apie mūsų malonumus.

Mes kategoriškai priešinamės įsišaknijusiems „moteris yra pasyvi, vyras – aktyvus“ stereotipams ir netikime, kad makštys skirtos tik pasyviai laukti penetracijos, o varpos – tik aktyviai skverbtis (o išangė apskritai dažnai pamirštama). Galų gale, ne visos moterys turi makštis, ne visi vyrai turi varpas ir ne visi žmonės yra vyrai arba moterys, todėl mes manom, kad malonumų formos ir būdai neturi priklausyti nuo turto tarpukojyje.

‒ Kuri žodį – skini kelią!

Lietuvių kalbos žodynas seksui apibūdinti yra apgailėtinai skurdus. Strap-on‘as? Scissoring? Fisting? Kur šitie ir kiti žodžiai lietuviškame diskurse? Mes norim galėti įvardyti savo geismus ir savo žaislus!

Galiausiai, mes tikim, kad betiksliai malonumai ir bergždžias seksas gali atverti naujas erdves vaisingumui – tokiam, kuris kuria intymumą, juoką, kūno žymes, prisiminimus, orgazmus, pojūčius ir alternatyvią politiką.

Kuria – ne gamina.

Besarmatiškai,

Sodoma ir Gomora ir Sesės Žirklės

http://besarmatos.wordpress.com/

Rasta ziggyzine.blogspot.dk, vasario 27, 2014

Rasta ziggyzine.blogspot.dk, vasario 27, 2014

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s